Od małej firmy do wielkiej korporacji
Jakimi sposobami pokonać etapy od małej firmy do wielkiej korporacji?
Apple to firma, której raczej nie trzeba przedstawiać nikomu, prawda?
Jednak czy zwykły Kowalski mógłby zbudować firmę która stanie się wielką firmą, wręcz korporacją?
Oczywiście jest to możliwe, jednak jak się za to zabrać i od czego zacząć?
Logo, a może specjalne biuro, od czego zacząć i jakie kroki w pierwszej kolejności poczynić, aby nasza firma stała się wielka i rozpoznawalna?
Klienci
Klienci to rzecz podstawowa, jeśli chcemy zacząć karierę przedsiębiorczości, dlaczego klienci?
Ponieważ to oni opłacają nasze rachunki, prawda jest taka, że nie potrzebujemy super biura, w ogóle nie potrzebujemy biura, aby rozpocząć.
Możemy zacząć we własnym domu, czy też nawet w garażu, wiele najpopularniejszych firm świata tak zaczynała – przykład?
Apple – Www.Steve Jobs – Życiorysy.pl
Opisana cała historia Apple jest opisana, a także życiorys Steve Jobs’a.
Także jak widać, nie potrzebujemy biura, czy czegoś aby zacząć.
Klienci i własny lejek sprzedażowy to powinien być nasz priorytet, dlatego tym powinniśmy się zająć w pierwszej kolejności.
Klienci to jedna sprawa, jednak nie damy rady obsługiwać setek klientów sami, dlatego powinniśmy pomyśleć o zatrudnieniu pracowników.
Niestety, realia wyglądają tak, że jeśli nie zaczniemy oszczędzać to daleko nie zajedziemy. Dlatego oszczędzanie oraz zatrudnianie pracowników, to rzecz druga w kolejce do wielkiej firmy.
Szacuje się, że wiele firm upada w przeciągu pierwszych pięciu lat i teraz pomyślmy – „dlaczego się tak dzieje?”
Tutaj przyczyna jest prosta – nie oszczędzamy, oraz nie budujemy „poduszki finansowej” czyli w skrócie mówiąc zabezpieczenia pieniężnego firmy.
Jeśli mamy pieniądze, a nasza firma ma cięższy okres, możemy być spokojni o pracowników, ponieważ mamy za co ich opłacać.
Jednak kiedy środków jest brak, bardzo często pracownicy odchodzą co równa się z tym, że nasza firma upada.
Reklamowanie się oraz reinwestycja
I ten punkt jest bardzo ważny i od niego tak naprawdę zależy, jak potoczą się losy naszej firmy w pierwszych latach.
Ponieważ, kiedy zaczynamy zarabiać pieniądze powinniśmy ich część przeznaczyć na reklamę.
Wydawanie na płatne reklamy, czy też możliwość robienia ofert specjalnych, to również dobry sposób na reklamowanie się czy też skalowanie biznesu.
Ponadto, kiedy zaczniemy wydawać więcej na reklamę, jeszcze więcej do nas będzie wracać, powstanie tak zwany „efekt bumerang”.
Czyli – „ile od siebie dajesz, tyle do ciebie wraca” – jest to bardzo dobre i skuteczne. Jednak nie każdy chce się rozwijać, niektórzy wolą wydać 4000 zł na zegarek zamiast na skalowanie biznesu.
Korzystaj z nowoczesnych usług
Ważne jest również korzystanie z rozmaitych narzędzi i usług, które pomagają przedsiębiorcy prowadzić biznes. Mowa tu przede wszystkim o wsparciu finansowym.
Do dyspozycji są np.:
- konto bankowe dla firmy – https://centrumbankowosci.pl/konta-firmowe-online/
- inkubatory przedsiębiorczości – https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-inkubator-przedsiebiorczosci-szansa-i-wsparcie-dla-mlodych-przedsiebiorcow
- doradztwo podatkowe – https://businessinsider.com.pl/poradnik-finansowy/optymalizacja-podatkowa-czyli-sposob-na-nizsze-podatki/lv8h9cn
- faktoring – https://rankingkont.org/ranking-firm-faktoringowych/